Galastacija

Vilcienu kustības sarakstu anatomija

Latvijas dzelzceļa vēstures muzeja krājuma iespieddarbu kolekcijā atrodami vairāk kā 150 vilcienu saraksti.

Vilcienu sarakstu anatomija

Latvijas dzelzceļu tiltu atjaunošana pēc I Pasaules kara un Brīvības cīņām muzeja 2013.gada jaunieguvumos

Latvijas valsts dzelzceļus savā pārziņā pilnībā pārņēma tikai noslēdzoties Brīvības cīņām. To kopējais garums bija 2714 km. Kara gados dzelzceļu tīkla kopgarums bija pieaudzis par 882 km, tomēr tā tehniskais stāvoklis bija kritisks.

Dzelzceļa tilti pēc I Pasaules kara

Fotogrāfija, kas dzelzceļu vēsturi padara emocionālāku

Pastkartes izmēra fotogrāfija, kurā redzami Zasulauka stacijas darbinieki 1935.gadā, manu uzmanību piesaistīja ar vizuālo risinājumu.  Tajā redzami darbinieku portreti, kas ieskauj  zīmētu stacijas ēku un tvaika lokomotīvi.  Atbildi, kāpēc ir tapi

Traģiskākās dzelzceļa avārijas Latvijā liecība - vagona numura plāksne.

Harija Menča dāvinātā vagona numura plāksnīte, kas Latvijas Dzelzceļa muzeja krājumā nonāca 2008. gada 6. novembrī, ir vienīgais saglabātais priekšmets no Latvijā lielākas dzelzceļu avārijas. Tā ir lieciniece traģiskajiem 1976. gada 16.

Kad skurstenis atkal runās ar debesīm

Pirms nedaudz vairāk par 200 gadiem Anglijā tika izgatavota pasaulē pirmā tvaika lokomotīve. Aptuveni 150 gadus tvaika lokomotīves dominēja visos pasaules dzelzceļos. Pēdējos 50 gados lielākā daļa tvaika lokomotīvju tika sagrieztas metāllūžņos.