Manevru dīzeļlokomotīve TGM1

Izgatavota 1960. gadā F.Dzeržinska Muromas rūpnīcā, Krievijā. Strādājusi Rīgas jūras ostā, Rīgas kuģu remonta rūpnīcā un asfaltbetona rūpnīcā “Burzava” – līdz 2000. gadam. Muzeja ekspozīcijā kopš 2003. gada. Tiek restaurēta.

ТГМ1 (pirmā tipa manevru dīzeļlokomotīve ar hidraulisko spēka pārvadu) sērijas lokomotīves, kopskaitā – 3368, ražoja no 1956. līdz 1972. gadam.  Tām uzstādīti Barnaulas rūpnīcā ražoti 1Д12-400 tipa četrtaktu V veida divpadsmitcilindru dīzeļdzinēji. Šīs lokomotīves galvenokārt bija apgādātas ar Muromas rūpnīcā izgatavotiem ГП-400 tipa hidropārvadiem, taču atsevišķas mašīnas apgādāja ar ekspluatācijā daudz drošākajiem Austrijas firmas “Voith” spēka pārvades mehānismiem.

ТГМ1 sērijas lokomotīves būvētas uzņēmumu pievedceļu apkalpošanai, aizstājot ekspluatācijā sarežģītākās un nedrošākās tvaika lokomotīves. Šīs sērijas mašīnas bija plaši izplatītas Latvijā 1960-80-tajos gados. Lokomotīve ТГМ1-532 ir vienīgā no tām, kura saglabājusies līdz mūsdienām.

 

Tehniskie parametri:

Maksimālā jauda                                                       294 kW

Konstruktīvais ātrums:

               manevru režīmā                                         30 km/h

               vilcienu vešanas režīmā                             60 km/h

   Lokomotīves garums                                              9750 mm

   Riteņu diametrs                                                      1050 mm

   Ekipētas lokomotīves svars                                     48 t