Manevru dīzeļlokomotīve TEM2

Izgatavota 1971. gadā Brjanskas dīzeļlokomotīvju būves rūpnīcā, Krievijā. Izmantota manevru darbos Daugavpils lokomotīvju depo apkalpotajos dzelzceļa mezglos. Izslēgta no LDZ inventāra 1995. gadā.

ТЭМ2 (otrā tipa manevru dīzeļlokomotīve ar elektrisko spēka pārvadu) sērijas lokomotīves dažādās modifikācijās, kopskaitā vairāk par 9000 vienību, ražoja no 1960. līdz 2000. gadam. Izgatavošanas laikā to pamatmodelis vairākas reizes modernizēts, piešķirot lokomotīvēm attiecīgus indeksus. Lokomotīve ТЭМ2-1000 aprīkota ar Penzas dīzeļbūves rūpnīcā izgatavotu ПД1М tipa četrtaktu sešcilindru dīzeļdzinēju ar turbopūti. To darbināts galvenais ģenerators ar elektroenerģiju var apgādāt sešus vilces elektromotorus, kuri ar reduktoru starpniecību savienoti katrs ar savu riteņpāri.

Latvijā ТЭМ2 sērijas lokomotīves ekspluatē kopš 1969. gada. Tās sākotnēji aizstāja tvaika lokomotīves Daugavpils un Rēzeknes dzelzceļa mezglos, vēlāk tika ekspluatētas arī citos mezglos un dažu uzņēmumu pievedceļos.

Vairākas ТЭМ2 sērijas mašīnas Latvijā patlaban tiek ekspluatētas sliežu ceļu remonta un uzturēšanas tehnikas apkalpošanas vajadzībām.

 

Tehniskie parametri:

Maksimālā jauda                                                   883 kW pie 750 apgr./min.

Konstruktīvais ātrums:                                          100 km/h

Lokomotīves garums                                             16’970 mm

Riteņu diametrs                                                     1050 mm

Ekipētas lokomotīves svars                                   120 t

Pievienotie Faili: 
IMG_0038.JPG .JPG 3 942kb