ER2 sērijas elektrovilciena vagoni

Visi ER2 sērijas vilcieni ir dzimuši Rīgas vagonbūves rūpnīcā (RVR) – lielākajā Latvijas transporta mašīnbūves uzņēmumā, taču tā vagonus ražoja arī citur. Tautā šos vagonus sauca par "eļektričkām".

Šīs sērijas vilcieni tika izgatavoti Rīgas vagonbūves rūpnīcā (RVR) no 1962. līdz 1984. gadam. Nedaudz modernizētā variantā tos ražo joprojām, kas kalpo par pierādījumu šā modeļa veiksmīgajam risinājumam. Pavisam RVR saformēti 850 ER2 sērijas vilcienu sastāvi. Sastāvu komplektācija mēdz atšķirties. Latvijā līdz  90. gadu vidum pārsvarā ekspluatēja astoņvagonīgus vilcienu sastāvus, kuros ietilpa pa diviem galvas un piekabvagoniem, kā arī četri motorvagoni.

Muzejā aplūkojamais vilciena galvas vagons 39701, priekš RVR 1963. gadā formētā vilciena sastāva ER2-397, izgatavots Kaļiņinas vagonbūves rūpnīcā Krievijā.

Motorvagons 82104 (sākotnējais Nr. 59606) būvēts RVR 1966. gadā. Pēc izgatavošanas iekļauts eksperimentālajā vilcienā ЭР2Б-596. 1972. gadā vagons 59606 saskaņā ar Vissavienības vagonbūves zinātniski pētnieciskā institūta Rīgas filiāles sabiedriskā konstruktoru biroja iniciatīvu tika aprīkots ar impulsu strāvas pārveidotājiem, kas ļauj vienmērīgāk uzsākt vilciena kustību un samazināt elektroenerģijas patēriņu. Kopā ar trim citiem modernizētiem motorvagoniem, diviem atsevišķi izgatavotiem galvas vagoniem un diviem rezerves piekabvagoniem tika izveidots ER2i sērijas elektrovilciens Nr. 821. Tā ekspluatācija ļāva konstruktoriem izpētīt tobrīd mazpazīstamo tiristoru strāvas pārveidotāju darbību dažādos vilciena gaitas režīmos, iegūtās atziņas liekot lietā projektējot nākamās paaudzes vilcienus.

ER2 sērijas vilcienu ekspluatācija Latvijā turpinās. Taču kopš 2004. gada vairs netiek ekspluatēts neviens no deviņiem Zasulauka lokomotīvju depo ekspluatētajiem ER2i sērijas elektrovilcieniem.

 

'http://skatskat.lv/virtuala-ture/latvijas-dzelzcela-muzejs/er2/ldzm.html 'height='400'width='690'frameborder='0'border='0'scrolling='no'>