Ceļu mērvagons ЦНИИ-2 Nr. 160

ЦНИИ-2 tipa ceļu mērvagons paredzēts sekojošu dzelzceļa sliežu ceļa stāvokli raksturojošu parametru noteikšanai:

  • starpsliežu attāluma atbilstību šablonam;
  • sliežu savstarpējo līmeniskumu;
  • sliežu ceļa virziena atbilstību ceļa pases datiem;
  • sliežu ceļa nosēdumus.

Lai to realizētu, vagons ir aprīkots ar speciālām iekārtām. Īpaši atzīmējams ir PSRS varas gados slepenais С-ЗМУ tipa žiroskops, ar kuru aprīkoja atomzemūdenes, precīzai horizonta noteikšanai.

20. gadsimta sešdesmitajos – septiņdesmitajos gados tika sagatavoti vairāk kā 200 šāda tipa vagoni. Par to bāzi kalpoja jau iepriekš dažādās PSRS rūpnīcās izgatavoti standartizēti pasažieru vagoni.

Ceļu mērvagons Nr.160 tika pārbūvēts 1971. gadā Harkovas vagonu remonta rūpnīcā par bāzi izmantojot 1949. gadā izgatavotu restorānvagona. Līdz 2011. gadam to lietoja sliežu ceļu stāvokļa kontrolei Latvijas, Lietuvas un Igaunijas dzelzceļos.

360 grādu tūre pa vagonu