Dzelzceļa muzejs ciemos pie Bānīša 2.septembrī

2.septembrī Bānīša svētku laikā aicinām iegriezties Gulbenes un Alūksnes stacijās, kur varēs noskatīties filmu Tvaika vilnis un sarunās ar muzeja darbiniekiem uzzināt, ko saviem apmeklētājiem piedāvā Dzelzceļa muzejs.

Filma Tvaika vilnis pirmizrādi piedzīvoja 2017.gada Muzeju naktī Rīgā, bet 2.septembrī no plkst 11:00 – 13:30 Dzelzceļa muzejs aicina to noskatīties Gulbenes stacijas uzgaidāmajā zālē, pirms Bānītis dodas savā svētku braucienā. Savukārt Alūksnes stacijā filmu demonstrēsim un stāstīsim par to, ko piedāvā muzejs no plkst. 15:00 līdz 17:00.

Filmas Tvaika vilnis radošā komanda 2016.gada rudenī ieradās Gulbenē, lai uzzinātu kā darbojas tvaika lokomotīve, iegūtu iedvesmu un dažādas tās radītās skaņas. Pilsēta filmētājus sagaidīja ar aukstu rudens dienu, kad koku lapas bija paspējis noklāt pirmais sniegs. Tas filmēšanu padarīja īpaši skarbu. Neiztika arī bez piedzīvojumiem, no kuriem lielākais bija drona aizķeršanās koku galotnēs un pazušana. Divu dienu laikā tika ierakstīti vairāki simti skaņas un video failu. Lokomotīve tika izklaušināta, izklaudzināta, izpētīta un izkustināta. Ansis un NiklāvZ ieguva dažādas skaņas un sajūtas. Artūrs Tukišs kopā ar Gulbenes – Alūksnes bānīša vīriem rādīja un stāstīja, kā strādā jaunākā tvaika lokomotīve Latvijā. Viss noritēja dabiski, bez iepriekš iestudētiem scenārijiem, jo filmēti tika īsti savas jomas profesionāļi nevis aktieri. Kādas sajūtas rodas jauniešiem, braucot ar tvaika lokomotīvi, un kā radošajai komandai izdevās to pārvērst dzīvā un ticamā stāstā un kāpēc filmai tāds nosaukums - Tvaika vilnis, var redzēt flmā. Savukārt kā tas viss iedvesmoja Ansi  var uzzināt noklausoties dziesmu Bērni no viņa jaunā albūmā Balzāms,. Kādā intervijā Ansim jautā: ” “Balzama šovā" tu paguvi pastāstīt, ka daļa no “Bērnu” skaņām un efektiem tika ierakstīti no tvaika lokomotīves “Ferdinands” saistībā ar kādu projektu, ko rīko Dzelzceļa vēstures muzejs. Saki, cik liela daļa no skaņām un celiņiem dziesmā aizņēma “Ferdinands"?  Diezgan liela, liela daļa no bungu, perkusiju, arī melodijas. Piemēram, piedziedājuma fona melodija ir radīta no “Ferdinanda” svilpes, un šī melodija man ienāca prātā, braucot ar šo lokomotīvi ceļā no Gulbenes uz Alūksnes pusi, atceros to brīdi ļoti labi. Katrā ziņā, paldies Dzelzceļa vēstures muzejam”.  

Filmas radošā komanda: režisors Guntars Graiksts,  operators Jānis Šēnbergs, aero kadru operators  Miks Ramāns - visi no Vides Filmu studijas, Dzelzceļa muzeja pētnieks Andris Malahovskis,  vēsturnieks no Ventspils Mazbānīša Artūrs Tukišs, Hip hop un bītu meistari ansis un NiklāvZ, Gulbenes – Alūksnes bānīša tvaika lokomotīve - Ferdinands.

Filmās tapšanā vēl piedalījās: Skaņu operators Arvīds Ceļmalis, skaņu mikss Artis Dukaļskis, Grafika Jānis Ērglis, krāsu korekcija Krišs Roziņš. Īpašs paldies Gulbenes – Alūksnes bānītim, Jurim Viļumam, Mārtiņam Žīguram, Aleksandram Beļajevam, Raitim Melderim, Kristapam Puķītim, Līgai Līcei, Aldim Kreisleram, Tomam Altbergam. Sadarbības partneri Dzelzceļa muzejs, Vides Filmu Studija un Dirty Deal Audio.

Uz tikšanos Gulbenes un Alūksnes stacijā 2.septembrī

un

Dzelzceļa muzejā Rīgā un Jelgavā!